PRAKTISCHE INFO

Afspraak maken

We werken voortaan enkel op afspraak.  We hopen op die manier de wachttijden op raadpleging te beperken en beter de dringende problemen te kunnen selecteren. Een afspraak maken kan via de online afsprakenplanner of telefonisch.

Als u telefonisch een afspraak maakt, hou dan de naam, de geboortedatum en het telefoonnummer van de betrokken patiënt bij de hand. Probeer het telefoongesprek kort te houden. Lange gesprekken zijn storend tijdens de raadpleging. Indien u uitgebreide informatie wil, gelieve dan een afspraak te maken op de raadpleging. Wij kunnen geen diagnose stellen langs de telefoon. Mogen we u vragen dit te respecteren.

Wij werken graag stipt. Maak daarom voor elke patiënt een aparte afspraak. Alleen op die manier kunnen wij elk huidprobleem grondig aanpakken en toch de voorziene tijd respecteren. Beperk om dezelfde reden het aantal problemen dat u op één raadpleging wenst te bespreken. Uw arts zal steeds voorstellen te starten met het meest dringende probleem en zal zo nodig de resterende problemen doorschuiven naar een volgend raadplegingsmoment. Tot slot zouden we willen vragen om steeds goed op tijd te komen.

Als u uw afspraak niet kan nakomen, gelieve deze dan tijdig te annuleren. Op die manier kunnen wij andere patiënten met een dringend probleem sneller verder helpen.

Telefonische bereikbaarheid

De praktijk is telefonisch bereikbaar alle werkdagen van 8u tot 20u. De telefonische permanentie wordt verzorgd door een medisch telesecretariaat. Zij  helpen u graag verder voor het maken van een afspraak. Indien u een vraag heeft over uw behandeling en  uw arts persoonlijk wil spreken kunnen zij doorschakelen op de GSM van uw arts of een bericht nalaten in de agenda van uw arts. Deze contacteert u dan zo snel mogelijk.

Wat meebrengen ?

Uw medisch dossier wordt geopend aan de hand van uw identiteitskaart. Zorg dus dat u deze steeds bij hebt. Breng ook een lijstje mee met de medicatie die u inneemt. Geneesmiddelen kunnen aan de basis liggen van bepaalde dermatologische problemen en bij het voorschrijven van nieuwe medicatie moet uw arts steeds kunnen checken of deze mag gecombineerd worden met uw huidige medicatie.

Attesten

Je arts mag enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid. Maak het hem daarom niet moeilijk: vraag alleen wat redelijk, écht en verantwoord is. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.

Mail

Via e-mail kan uw arts geen medische vragen beantwoorden. Het medisch geheim en uw privacy zijn niet voldoende gegarandeerd en er is de (tuchtrechterlijke) verplichting en het verstandig advies om patiënten te zien en te onderzoeken bij medische problemen. 

Zwangerschap en borstvoeding 

Verwittig steeds uw arts als u zwanger bent of borstvoeding geeft. Op die manier kunnen zij hiermee rekening houden bij het voorschrijven van medicatie of onderzoeken en bij het opstarten van behandelingen.

Betaling

De praktijk beschikt over een betaalterminal.  Betaling kan steeds via bankcontact of cash.